Asri al-Baker (asrialbaker) instagram photos and videos

Asri al-Baker
Asri al-Baker

Just Do It!

Asri al-Baker all instagram publications

  • followers count: 331
  • followers rank: 0
  • likes count: 662
  • like rank: 0

Most popular images

Hype medias

1. Kufi Basmalah full square yang disusun dengan disiplin kufi FoKS yang tinggi. 2. Insya Allah semoga ia menjadi satu bimbingan kepada mereka yang ingin mempelajari teknik menghasilkan kufi dengan kaedah yang berdisiplin dan tidak mencacatkan sifat huruf Hijaiyyah. 3. Jika anda ingin menempah karya-karya kufi boleh terus Whatsapp http://www.bit.ly/wasap-me-now. 4. Juga jika anda ingin mengadakan bengkel, ceramah, dan kelas bimbingan kufi, boleh Whatsapp. 5. Jika anda memplagiat karya Basmalah ini dan membuat untung dengannya, itu urusan anda dengan Allah. Saya kongsikan untuk tujuan pembelajaran. ๐Ÿ˜ *** Jangan lupa subscribe di Youtube channel gaiiiissss! https://www.youtube.com/user/theasrialbaker #kufi #kufimurabba #kufifoks #foksinternationale #foksindonesia #foksmalaysia #khatkufimalaysia #khatkufi #senikhat #satuharisatukufi #squarekufic #disiplin #khatkufimurabba #khatkufimoden #pengkufi #foks

photo by Asri al-Baker with description
            Berdengung woooo... ๐Ÿคฃ

Berdengung woooo... ๐Ÿคฃ

1. Mewarnakan setiap huruf dalam kufi Basmalah full square yang disusun dengan disiplin kufi FoKS yang tinggi. 2. Insya Allah semoga ia menjadi satu bimbingan kepada mereka yang ingin mempelajari teknik menghasilkan kufi dengan kaedah yang berdisiplin dan tidak mencacatkan sifat huruf Hijaiyyah. 3. Jika anda ingin menempah karya-karya kufi boleh terus Whatsapp : http://www.bit.ly/wasap-me-now. 4. Juga jika anda ingin mengadakan bengkel, ceramah, dan kelas bimbingan kufi, boleh Whatsapp. 5. Jika anda memplagiat karya Basmalah ini dan membuat untung dengannya, itu urusan anda dengan Allah. Saya kongsikan untuk tujuan pembelajaran. Whatsapp http://www.bit.ly/wasap-me-now ๐Ÿ˜ *** Jangan lupa subscribe my youtube channel gaiiiisssss... https://www.youtube.com/user/theasrialbaker Ada banyak lagi video berkenaan kufi FoKS yang akan dikongsikan disini. #kufi #kufimurabba #kufifoks #foksinternationale #foksindonesia #foksmalaysia #khatkufimalaysia #khatkufi #senikhat #satuharisatukufi #squarekufic #disiplin #khatkufimurabba #khatkufimoden #pengkufi #foks

photo by Asri al-Baker with description
            Tak salah nak berkarya. Tak salah nak berkufi. Tak salah nak jual pun. Dan aku tak kisah pun kalau ada yang buat untung dengan karya kufi diorang.

Tapi jika sampai mengubah ayat al-Quran. Nak kira macam mana tu? Kita bukan main marah jika ada orang  bangsa & agama lain ambik ayat quran dan diletak di tempat yang tidak sepatutnya. Tapi, pengkarya-pengkarya kita sendiri, menghasilkan produk-produk yang mengubah ayat-ayat al-Quran, jual produk tu, ada pembeli lagi. Macam mana? Takkan la pengkarya dan penjual tak perasan bahawa perkataan itu bukan ู…ู„ูƒ? Takkan tak pernah langsung baca surah al-Fatihah? Tak kan tak check langsung?

Kepada designer, kufier, penjual, dan seluruh rakyat Malaysia. Kalau nak belajar khat kufi Murabba' dengan penuh disiplin, aku boleh bagi percuma laaaa... Pastu kalau korang nak buat untung pun, itu rejeki korang.

Bukan dengan menghasilkan karya cacamarba macam ni...

Tak salah nak berkarya. Tak salah nak berkufi. Tak salah nak jual pun. Dan aku tak kisah pun kalau ada yang buat untung dengan karya kufi diorang. Tapi jika sampai mengubah ayat al-Quran. Nak kira macam mana tu? Kita bukan main marah jika ada orang bangsa & agama lain ambik ayat quran dan diletak di tempat yang tidak sepatutnya. Tapi, pengkarya-pengkarya kita sendiri, menghasilkan produk-produk yang mengubah ayat-ayat al-Quran, jual produk tu, ada pembeli lagi. Macam mana? Takkan la pengkarya dan penjual tak perasan bahawa perkataan itu bukan ู…ู„ูƒ? Takkan tak pernah langsung baca surah al-Fatihah? Tak kan tak check langsung? Kepada designer, kufier, penjual, dan seluruh rakyat Malaysia. Kalau nak belajar khat kufi Murabba' dengan penuh disiplin, aku boleh bagi percuma laaaa... Pastu kalau korang nak buat untung pun, itu rejeki korang. Bukan dengan menghasilkan karya cacamarba macam ni... #apjk #khatkufi #khatkufimalaysia #senikhat #kufimurabba #disiplin #perjuangan #squarekufic #kufimalaysia #khatkufimurah #khatkufimurabba #khatkufimoden

photo by Asri al-Baker with description
            Rasulullah SAW bersabda: Laknat Allah ke atas orang Yahudi dan al-Nasrani yang mana mereka menjadikan kubur para nabi mereka sebagai masjid.โ€ย [Riwayat al-Bukhari (4443)] Antara hadith yang terakhir diucapkan oleh baginda sebelum wafat.

Inginkan design kufi berkualiti tinggi? Penuh disiplin dan mengikut standard antarabangsa. Whatsapp 011.1005.7095 Untuk Tempahan.

Rasulullah SAW bersabda: Laknat Allah ke atas orang Yahudi dan al-Nasrani yang mana mereka menjadikan kubur para nabi mereka sebagai masjid.โ€ย [Riwayat al-Bukhari (4443)] Antara hadith yang terakhir diucapkan oleh baginda sebelum wafat. Inginkan design kufi berkualiti tinggi? Penuh disiplin dan mengikut standard antarabangsa. Whatsapp 011.1005.7095 Untuk Tempahan. #kufimurabba #kufimurobba #satuharisatukufi #squarekufic #kufifoks #foksinternationale #foksindonesia #foksmalaysia #kufimalaysia #khatkufi #khatkufimalaysia #kufiberkualiti #kufiberdisiplin *Ralat. Saya padam kufi terdahulu atas kesalahan ejaan pada square dan freeflow. Ini versi yang telah diperbetulkan. Terima kasih kepada Kang Yasin.

photo by Asri al-Baker with description
            ๐Ÿ˜ October 2, 2019

๐Ÿ˜

photo by Asri al-Baker with description
            thought for today...

thought for today... #wisdom

photo by Asri al-Baker with description
            Semoga Allah menerima puasa dan amalan kami dan juga puasa & amalan kamu.

Eidul Fitri 1 Syawal 1441 / 5 Jun 2019

Semoga Allah menerima puasa dan amalan kami dan juga puasa & amalan kamu. Eidul Fitri 1 Syawal 1441 / 5 Jun 2019

photo by Asri al-Baker with description
            Rasulullah SAW bersabda: Laknat Allah ke atas orang Yahudi dan al-Nasrani yang mana mereka menjadikan kubur para nabi mereka sebagai masjid.โ€ย [Riwayat al-Bukhari (4443)] Antara hadith yang terakhir diucapkan oleh baginda sebelum wafat.

Inginkan design kufi berkualiti tinggi? Penuh disiplin dan mengikut standard antarabangsa. Whatsapp 011.1005.7095 Untuk Tempahan.

Rasulullah SAW bersabda: Laknat Allah ke atas orang Yahudi dan al-Nasrani yang mana mereka menjadikan kubur para nabi mereka sebagai masjid.โ€ย [Riwayat al-Bukhari (4443)] Antara hadith yang terakhir diucapkan oleh baginda sebelum wafat. Inginkan design kufi berkualiti tinggi? Penuh disiplin dan mengikut standard antarabangsa. Whatsapp 011.1005.7095 Untuk Tempahan. #kufimurabba #kufimurobba #satuharisatukufi #squarekufic #kufifoks #foksinternationale #foksindonesia #foksmalaysia #kufimalaysia #khatkufi #khatkufimalaysia #kufiberkualiti #kufiberdisiplin

photo by Asri al-Baker with description
            Dari Abu Hurairah, bahwa Rasulullah sallallahu โ€˜alaihi wa sallam bersabda,

ู…ูŽู†ู’ ูƒูŽุงู†ูŽ ูŠูุคู’ู…ูู†ู ุจูุงู„ู„ู‘ูŽู‡ู ูˆูŽุงู„ู’ูŠูŽูˆู’ู…ู ุงู’ู„ุขุฎูุฑู ููŽู„ูŠูŽู‚ูู„ู’ ุฎูŽูŠู’ุฑู‹ุง ุฃูŽูˆู’ ู„ููŠูŽุตู’ู…ูุช โ€œBarang siapa yang beriman kepada Allah dan Hari Akhirat maka hendaklah dia berkata baik atau hendaklah dia diam.โ€ (Muttafaq โ€˜alaih: Al-Bukhari, no. 6018; Muslim, no.47)

Dari Abu Hurairah, bahwa Rasulullah sallallahu โ€˜alaihi wa sallam bersabda, ู…ูŽู†ู’ ูƒูŽุงู†ูŽ ูŠูุคู’ู…ูู†ู ุจูุงู„ู„ู‘ูŽู‡ู ูˆูŽุงู„ู’ูŠูŽูˆู’ู…ู ุงู’ู„ุขุฎูุฑู ููŽู„ูŠูŽู‚ูู„ู’ ุฎูŽูŠู’ุฑู‹ุง ุฃูŽูˆู’ ู„ููŠูŽุตู’ู…ูุช โ€œBarang siapa yang beriman kepada Allah dan Hari Akhirat maka hendaklah dia berkata baik atau hendaklah dia diam.โ€ (Muttafaq โ€˜alaih: Al-Bukhari, no. 6018; Muslim, no.47) #satuharisatukufi #squarekufic #kufifoks #foksinternationale #foksindonesia #foksmalaysia #kufimurabba #kufimurobba #sunnah

photo by Asri al-Baker with description
            Terdapat sebuah hadis sahih tentang doa berbuka puasa, yang diriwayatkan dari Rasulullah sallallahu โ€˜alaihi wa sallam,

ุฐูŽู‡ูŽุจูŽ ุงู„ุธู‘ูŽู…ูŽุฃูุŒ ูˆุงุจู’ุชูŽู„ู‘ูŽุชู ุงู„ู’ุนูุฑููˆู‚ูุŒ ูˆุซูŽุจูŽุชูŽ ุงู’ู„ุฃูŽุฌู’ุฑู ุฅูู†ู’ ุดูŽุงุกูŽุงู„ู„ู‡ู [Telah hilanglah dahaga, telah basahlah kerongkong, dan semoga ada pahala yang ditetapkan, jika Allah menghendaki] (Hadis sahih, Riwayat Abu Daud [2/306, no. 2357] dan selainnya; lihat Shahih al-Jamiโ€™: 4/209, no. 4678) [7]

Periwayat hadis adalah Abdullah bin Umar radhiyallahu โ€˜anhuma.

Terdapat sebuah hadis sahih tentang doa berbuka puasa, yang diriwayatkan dari Rasulullah sallallahu โ€˜alaihi wa sallam, ุฐูŽู‡ูŽุจูŽ ุงู„ุธู‘ูŽู…ูŽุฃูุŒ ูˆุงุจู’ุชูŽู„ู‘ูŽุชู ุงู„ู’ุนูุฑููˆู‚ูุŒ ูˆุซูŽุจูŽุชูŽ ุงู’ู„ุฃูŽุฌู’ุฑู ุฅูู†ู’ ุดูŽุงุกูŽุงู„ู„ู‡ู [Telah hilanglah dahaga, telah basahlah kerongkong, dan semoga ada pahala yang ditetapkan, jika Allah menghendaki] (Hadis sahih, Riwayat Abu Daud [2/306, no. 2357] dan selainnya; lihat Shahih al-Jamiโ€™: 4/209, no. 4678) [7] Periwayat hadis adalah Abdullah bin Umar radhiyallahu โ€˜anhuma. #kufimurabba #kufimurobba #satuharisatukufi #kufi #art #kufimoden #sunnah #foksinternationale #foksindonesia #foksmalaysia #kufifoks

photo by Asri al-Baker with description
            Dalam hadis yang diriwayatkan oleh At Tirmizi, Abu Dawud, dan Al Hakim, barangsiapa membaca istighfar dibawah ini, maka akan diampunkan dosanya, meskipun ia telah lari dari medan jihad yang sedang berkecamuk (dimana dosanya sangat besar sekali) :

ุฃูŽุณู’ุชูŽุบู’ููุฑู ุงู„ู„ู‡ ุงู„ูŽู‘ุฐููŠ ู„ุข ุฅูู„ูŽู‡ูŽ ุฅูู„ุงูŽู‘ ู‡ููˆูŽ ุงู„ุญูŽูŠูู‘ ุงู„ู‚ูŽูŠูู‘ูˆู’ู…ู ูˆูŽุฃูŽุชููˆู’ุจู ุฅูู„ูŽูŠู’ู‡ู

Artinya : โ€œAku memohon ampun kepada Allah, Yang tiada tuhan yang berhak disembah dengan sebenar-benarnya selain Dia, Yang Maha Hidup, Yang Maha Mengurus, dan aku bertaubat kepada-Nyaโ€.

Dalam hadis yang diriwayatkan oleh At Tirmizi, Abu Dawud, dan Al Hakim, barangsiapa membaca istighfar dibawah ini, maka akan diampunkan dosanya, meskipun ia telah lari dari medan jihad yang sedang berkecamuk (dimana dosanya sangat besar sekali) : ุฃูŽุณู’ุชูŽุบู’ููุฑู ุงู„ู„ู‡ ุงู„ูŽู‘ุฐููŠ ู„ุข ุฅูู„ูŽู‡ูŽ ุฅูู„ุงูŽู‘ ู‡ููˆูŽ ุงู„ุญูŽูŠูู‘ ุงู„ู‚ูŽูŠูู‘ูˆู’ู…ู ูˆูŽุฃูŽุชููˆู’ุจู ุฅูู„ูŽูŠู’ู‡ู Artinya : โ€œAku memohon ampun kepada Allah, Yang tiada tuhan yang berhak disembah dengan sebenar-benarnya selain Dia, Yang Maha Hidup, Yang Maha Mengurus, dan aku bertaubat kepada-Nyaโ€. #satuharisatukufi #squarekufic #kufifoks #foksinternationale #foksindonesia #foksmalaysia #kufimurobba #kufimurabba

photo by Asri al-Baker with description
            I LOST 16 kg.

ASK ME HOW!

I LOST 16 kg. ASK ME HOW! #askmehow

photo by Asri al-Baker with description
            Sahabat Nabi, Ibnu Umar radhiyallahuย โ€˜anhuma, ิะฐำะฐm riwayat Abu Daud, At Tirmidzi, ิะฐn Ahmad, sempat menghitung lafaz istighfar bะตะณั–kฯ…tย yang dibaca ะพำะตาป Rasulullah sallallahu โ€˜alaihi wasallam. ิะฐำะฐm ั•ะฐtฯ… majlis, sebanyak 100ย ั… :

ุฑูŽุจูู‘ ุงุบู’ููุฑู’ ู„ููŠู’ ูˆูŽุชูุจู’ ุนูŽู„ูŽูŠูŽู‘ ุฅูู†ูŽู‘ูƒูŽ ุฃูŽู†ู’ุชูŽ ุงู„ุชูŽู‘ูˆูŽู‘ุงุจู ุงู„ุฑูŽู‘ุญููŠู’ู…ู โ€œRabbighfirli, wa tubย โ€˜alayya, innaka Anta At-Tawwabur-Rahimโ€

Artinya :ย โ€œWahai Tuhanku, ampunilah daku,ย ิะฐn terimalah taubatku. Sesungguhnya Engkau-lah Yang Maha menerima taubat, ิะฐn Maha Penyayangโ€

Sahabat Nabi, Ibnu Umar radhiyallahuย โ€˜anhuma, ิะฐำะฐm riwayat Abu Daud, At Tirmidzi, ิะฐn Ahmad, sempat menghitung lafaz istighfar bะตะณั–kฯ…tย yang dibaca ะพำะตาป Rasulullah sallallahu โ€˜alaihi wasallam. ิะฐำะฐm ั•ะฐtฯ… majlis, sebanyak 100ย ั… : ุฑูŽุจูู‘ ุงุบู’ููุฑู’ ู„ููŠู’ ูˆูŽุชูุจู’ ุนูŽู„ูŽูŠูŽู‘ ุฅูู†ูŽู‘ูƒูŽ ุฃูŽู†ู’ุชูŽ ุงู„ุชูŽู‘ูˆูŽู‘ุงุจู ุงู„ุฑูŽู‘ุญููŠู’ู…ู โ€œRabbighfirli, wa tubย โ€˜alayya, innaka Anta At-Tawwabur-Rahimโ€ Artinya :ย โ€œWahai Tuhanku, ampunilah daku,ย ิะฐn terimalah taubatku. Sesungguhnya Engkau-lah Yang Maha menerima taubat, ิะฐn Maha Penyayangโ€ #kufimurabba #kufimurobba #satuharisatukufi #squarekufic #kufifoks #foksinternationale #foksindonesia #foksmalaysia

photo by Asri al-Baker with description
            Aku amat bersyukur kerana telah dipertemukan dengan

Aku amat bersyukur kerana telah dipertemukan dengan #TForce #essentialoils. Mudah dibawa kemana-mana dan memberi kesan yang padu dengan pantas. Dah cuba guna TForce? Whatsapp 601110057095. #4life #transferfactor #eo #health #aromatherapy